Program: Erasmus +
Sektor: Kształcenie i szkolenie zawodowe
Akcja 2: Współpraca na rzecz innowacji i dobrych praktyk
Tytuł projektu: „Transversal skills in time of COVID”
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA226-VET-095699
Okres realizacji: 05.2021-04.2023
Konsorcjum:
• Fundacja Edukacji Rozwoju i Innowacji – Polska (lider)
• EDU SMART TRANING CENTER Limited – Irlandia
• EDITC Ltd. – Cypr
CELE PROJEKTU:
Celem projektu to wzmocnienie kompetencji personalnych i społecznych w kształceniu zawodowym w branży ekonomiczno-administracyjnej poprzez opracowanie innowacyjnych i multimedialnych materiałów do nabywania i kształtowania kompetencji
personalnych i społecznych. Partnerzy dążą do wypracowania narzędzi i rozwiązań pozwalających na rozwój kwalifikacji personalnych i społecznych jako niezbędnego uzupełnienia kompetencji zawodowych w branży administracyjno-ekonomicznej. A także poprzez wzmocnienie kompetencji podniesienie jakości usług w branży oraz wzrostu kompetencji miękkich pozwalających na budowanie szerszych partnerstw lokalnych i międzybranżowych.
UCZESTNICY PROJEKTU:
▪ nauczyciele VET w edukacji formalnej i nieformalnej,
▪ uczniowie VET (kształcących się i uczący się)
▪ pracodawcy oraz pracownicy firm współpracujących z placówkami edukacyjnymi.
BRANŻA:
Branża administracyjno-finansowa to sektor gospodarki, w którym zatrudnione są osoby zajmujące się różnymi aspektami zarządzania finansami i administracji w przedsiębiorstwach, instytucjach i organizacjach. Do branży administracyjno-finansowej zaliczają się m.in. działy księgowości, kadr, płac, controlling, audytu, zarządzania ryzykiem, administracji, a także inwestycji i finansów. Osoby pracujące w tej branży zajmują się planowaniem, organizacją i koordynacją działań związanych z finansami i administracją, a także kontrolą kosztów, tworzeniem budżetów, analizą finansową, obsługą klientów oraz przygotowywaniem i analizowaniem różnego rodzaju raportów i dokumentów. Branża administracyjno-finansowa jest ważna dla prawie każdego przedsiębiorstwa, ponieważ pozwala na utrzymanie płynności finansowej i sprawnego funkcjonowania całej organizacji. Praca w tej branży wymaga nie tylko wiedzy z zakresu finansów i zarządzania, ale również umiejętności analitycznych, organizacyjnych i interpersonalnych.
Pracownicy branży administracyjno-finansowej często muszą pracować z klientami, dostawcami i innymi pracownikami wewnątrz organizacji, co wymaga od nich odpowiednich kompetencji interpersonalnych.
ZADANIA PROJEKTOWE:
▪ O1 RAPORT – STAN KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH I PERSONALNYCH W DOBIE COVID19
▪ O2 PORADNIK METODYCZNY DLA NAUCZYCIELA WRAZ Z MERYTORYCZNYMI MATERIAŁAMI EDUKACYJNYMI
▪ O3 PORADNIK DLA UCZNIA DO EDUKACJI ZDALNEJ ORAZ SAMOKSZTAŁCENIA KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH I PERSONALNYCH W BRANŻY EKONOMICZNO-ADMINISTRACYJNEJ
▪ O4 CYFROWA APLIKACJA EDUKACYJNA WRAZ Z MULTIMEDIALNYMI MATERIAŁAMI WSPIERAJĄCYMI PROCES EDUKACJI ON LINE W ZAKRESIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH I PERSONALNYCH
▪ SPOTKANIA MIEDZYNARODOWE W KRAJACH PARTNERÓW
▪ WARSZTATY MIĘDZYNARODOWE NA CYPRZE
▪ SEMINARIA UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTY NA CYPRZE I W IRLANDII
▪ KONFERENCJA UPOESZECHNIANACE W POLSCE
- PORADNIK METODYCZNY NAUCZYCIELA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEG / [PDF]
- STAN KOMPETENCJI PERSONALNYCH I SPOŁECZNYCH PO PANDEMII KORONAWIRUSA SARS-COV-2 / [PDF]
- PORADNIK DLA UCZNIA DO EDUKACJI ZDALNEJ ORAZ SAMOKSZTAŁCENIA KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH I PERSONALNYCH W BRANŻY EKONOMICZNO-ADMINISTRACYJNEJ / [PDF]
- MAPA KOMPETENCJI PERSONALNO SPOŁECZNYCH DLA BRANŻY ADMINISTRACYJNO-EKONOMICZNEJ / [PDF]
- Moduł 1: Otwartość na zmianę
- Moduł 2: Zarządzanie czasem własnym w pracy zdalnej
- Moduł 3: Komunikacja i komunikacja online
- Moduł 4: Kreatywność
- Moduł 5: Radzenie sobie z sytuacjami stresowymi i kryzysowymi
- Moduł 6: Realizacja celów zawodowych i osobistych
- Moduł 7: Umiejętność współpracy w środowisku wielokulturowym
- Moduł 8: Zarządzanie zespołami rozproszonymi
- Moduł 9: Rozwiązania wspierające komunikację online
- Moduł 10: Praca w zespole rozproszonym z wykorzystaniem środowiska chmurowego
DOBRA PRAKTYKA – Cl@ss – długoterminowe podejście do rozwoju kompetencji miękkich [PDF]
DOBRA PRAKTYKA – Symulacja przedsiębiorstwa [PDF]
DOBRA PRAKTYKA – Eurazjatycka Szkoła Letnia dla dialogu międzykulturowego [PDF]
DOBRA PRAKTYKA – Gra w doskonalenie kompetencji miękkich [PDF]
DOBRA PRAKTYKA – Nauka bez granic [PDF]
DOBRA PRAKTYKA – Międzynarodowe staże receptą na brak umiejętności miękkich [PDF]
DOBRA PRAKTYKA – Czy kompetencje miękkie są dla mięczaków, a twarde dla twardzieli? [PDF]
DOBRA PRAKTYKA – Jak wzmocnić swój potencjał na rynku pracy? [PDF]
DOBRA PRAKTYKA – Symulacje biznesowe [PDF]
DOBRA PRAKTYKA – Szkolne Koło Młodego Ekonomisty [PDF]
DOBRA PRAKTYKA – Staże online [PDF]
PROJEKT EDUKACYJNY
A CHANGE FOR THE BETTER
COMMUNICATION STRATEGY
Dealing with stressful and crisis situations – Stress or Oversight?
QUICK TALK
Wszystkie rezultaty wypracowane w ramach niniejszego projektu udostępniane są na zasadzie otwartych licencji (CC BY-SA 4.0 DEED). Można z nich korzystać bezpłatnie i bez ograniczeń. Kopiowanie lub przetwarzanie tych materiałów w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione. W przypadku wykorzystania rezultatów niezbędne jest podanie źródła finansowania oraz jego autorów